Логотип «Яндекса» появился на форме турецкого футбольного клуба «Фенербахче»

в 12:35, , рубрики: Аркадий Волож, инвестиции, спорт, яндекс, метки: , , ,

«Яндекс» стал спонсором одного из лидеров турецкого футбола — стамбульского «Фенербахче», сообщает «Рейтер» со ссылкой на пресс-службу компании.

Реклама «Яндекса» будет размещена на футболках стамбульской команды в сезоне-2015/2016 Турецкой суперлиги, кроме того будет рекламироваться тематическая страничка, которую «Яндекс» запустил еще в 2012 году.

Турцией в «Яндексе» занимается лично Аркадий Волож (он и сам об этом говорил, да и на телеконференциях с инвесторами Волож давно отвечает исключительно на вопросы про Турцию и бигдату).

Еще обсуждая результаты первого квартала 2015-го, Волож рассказал, что в прошлом году «Яндекс» не проявлял маркетинговой активности в Турции, а занимался доводкой продуктов. И ко второму кварталу качество продуктов позволило заняться их распространением:

In Turkey, in the first quarter, we have relaunched our search product. We were busy with preparation of the new products since May last year and we stopped all advertising activities and all marketing activities on search in Turkey before that. Now when we have the product, it looks like, in our internal measurement, very good quality and win all competitors on side by side metrics. Now with this, we will start some marketing […] and we will see how it goes. It’s just couple of weeks as we relaunched, we will see how it goes.

«Яндекс» занимал 5.6% рынка Турции (по данным comScore на середину апреля).

30 июля 2015-го Волож говорил, что сейчас главная задача в Турции — дистрибуция и выстраивание каналов дистрибуции. В целом, Яндекс инвестирует в Турцию до 3% выручки:

Just recently, actually this week, a new independent report was issued by Ipsos which shows that 64% of users choose Yandex over Google on a blind side-by-side test, which is amazing, and this shows the Company’s ability to deliver the technology and the product to new market.

Now, we are in the second stage where we need to distribute this program. Our experience with Firefox as we previously said show that the product is distributable, meaning that if a partner changes a default to our product, Firefox changes from Google to Yandex, the users stick with us, more than two-thirds of them stayed with Yandex, they didn’t switch back. So it is a distributable product, now we’re building our distribution channels and this is what we are focused on. In terms of budget, we don’t, we scaled back just like the whole company did in this economic environment, so it is still a reasonable experiment with the -- we don’t spend too much on this.

Относительно объема инвестиций:

It’s similar to what we talked about in the past, it’s about -- yeah, given the FX, it’s probably closer than 3 at this point.

* * *

Источник

Поделиться новостью

* - обязательные к заполнению поля