- PVSM.RU - https://www.pvsm.ru -
Пока идет процесс подготовки переводов следующей партии уроков от unity3dstudent [1], хочу поделиться новостью.
На прошедшем CDG для Unity3d была анонсирована новая система работы с анимацией и системой ввода.
Ознакомиться c ней можно посмотрев видео [2].
Из нововведений:
Ссылка на новость с видео на официальном сайте Unity3d [3]
В комментариях разработчик (PierrePaul Giroux) тулзы пишет:
So 1st of all what we did show on GDC floor is a tech preview, the final feature set is not decided yet (we dont have a release date soon :P ). However, what I can do is describe what we have shown on the show floor, and help answer any other questions that you might have.
— Support any bibed character. They can have different proportion, different skeleton hierarchy and different bone naming convention
— A suite a tools that gives easy loopable animation creation (from existing animation)
— Tool to author BlendTree ( continuous blending, pivot based blending, live feeback)
— Tool to author Hierchical State Machine ( multilayered, live feedback)
— The ability to control the range of movement on destination characters
— An API to support all this…
— so much more, that is not ready for prime-time yet!!!Will keep you guys informed as we go forward on this!
PS: Очень жалко, что в одном из выпусков КАНОБУ, рассказывая про Wasteland 2, дали какую-то странно-плохую оценку Unity3d, показав только какие-то наколенные поделки.
Автор: DisaDisa
Сайт-источник PVSM.RU: https://www.pvsm.ru
Путь до страницы источника: https://www.pvsm.ru/igry/8756
Ссылки в тексте:
[1] unity3dstudent: http://unity3dstudent.com/
[2] видео: http://video.unity3d.com/v.ihtml?source=embed&photo%5fid=4655480
[3] Ссылка на новость с видео на официальном сайте Unity3d: http://video.unity3d.com/video/4655480/unity-character-animation-gdc
Нажмите здесь для печати.